Trivselsregler

Vis hensyn

Kom i god tid før klassen starter, gjerne 10 minutter før. Vil du skifte, bruker du gardroben. På toalettet finnes det kluter som du kan bruke til en enkel vask av kropp eller føtter om ønskelig (rene og velstelte føtter gjør både yogamatta og de rundt deg glad). Skru mobilen på lydløs, og hold støynivået nede når du oppholder deg utenfor studioet.

Benytt tida før klassen til å lande og finne ro. Legg deg gjerne ned på ryggen på matta. Kommer du for sent, lister du deg inn, finner fram en matte og legger deg ned et par minutter før du henger deg på resten av klassen.

Vær tilbakeholden med bruk av parfyme før klassen. Det kan forstyrre andre deltakere.

Si alltid fra til instruktøren om du har skader eller plager som det må tas hensyn til. Ved graviditet er det enkelte stillinger man bør unngå eller modifisere, så gi beskjed om dette.

Viktigst av alt; vis hensyn til deg selv og din egen kropp. Dagsform og yteevne varierer fra dag til dag. Lytt til kroppen og aksepter dine muligheter og begrensninger.

Bekledning

Kle deg i løse og behagelige klær som ikke hindrer bevegelse. Personlige eiendeler legges igjen i garderoben. Et par tjukke sokker og en genser er fint å ha med til å ta på under avspenning.
Ta av briller, klokke, ringer, smykker og lignende.

Utstyr

Romsdal yoga låner ut matter til alle som går på kurs og kommer på drop-in timer. For de som praktiserer jevnlig anbefales det likevel at man etter hvert investerer i sin egen personlige matte, mye fordi dette også fungerer som ditt helt egne mobile treningsrom. Ta med eget håndkle om du svetter mye. Romsdal yoga låner også ut pledd, bolstere og øyeputer.

Mat og drikke

Unngå å spise store måltider nærmere enn 2-3 timer før kursstart. Drikk gjerne før og etter timen, men unngå å drikke underveis i timen.